یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

با اعلام شرایط مالی جدید از سوی زیرساخت

مذاکرات اوریجینیشن به حال تعلیق درآمد

تلفن اينترنتي

دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶:۰۰


در حالی که عصر دیروز قرار بود مذاکرات مربوط به قرارداد اوریجینیشن با دو تعاونی تفتان و تلفا نهایی شود، با اعلام شرایط جدید از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، مذاکرات عملا به حال تعلیق درآمد.

وایمکس نیوز - در جلسه عصر روز یکشنبه شرکت ارتباطات زیرساخت با مسوولان دو تعاونی تلفا و تفتان که برای نهایی کردن قرارداد واگذاری امتیاز اوریجینیشن (تلفن اینترنتی داخل به خارج) برگزار شد، زیرساخت در مورد ضمانت‌نامه و درآمدی که باید به صورت ماهانه از سوی دو تعاونی به این شرکت پرداخت شود، مسایل تازه‌ای مطرح کرد ،طرح این مطالبات جدید موجب شد مذاکرات به حال تعلیق درآید. این دو تعاونی شرایط تازه را تا روز چهارشنبه بررسی و تصمیم خود را اعلام خواهند کرد.

گفتنی است تعاونی‌های تفتان و تلفا بیش از پنج ماه برای آماده کردن بستر کار تلاش کرده‌اند.

شنیده‌ها حاکی است شرکت زیر ساخت در مذاکرات روز گذشته به این دو تعاونی اعلام کرد ، دو شرکت تعاونی مذکور باید ماهانه مبلغی را بدون در نظر گرفتن میزان ترافیک بابت کار در زمینه اوریجینیشن به شرکت زیرساخت پرداخت کنند . همچنین شنیده شده شرکت زیرساخت قصد دارد فراخوان دوباره ای برای برگزاری مزایده VOIP اعلام کند.

پیش از این هم، این شرکت با برگزاری مزایده‌ای، حق انتقال مکالمات را به صورت انحصاری به سه شرکت تراشه سبز، ضحی کیش و پیشگامان کویر یزد سپرده بود. به همین دلیل 119 شرکت اینترنتی در اعتراض به انحصاری کردن خدماتی که منجر به وارد شدن خسارات مالی به آنها می‌شد، به تکاپو افتادند، جلساتی در اتاق بازرگانی و سازمان نظام صنفی برگزار شد و با مسوولان و نمایندگان مجلس نیز مذاکره کردند. سال گذشته پس از آنکه صحبت از راه اندازی تعاونی و عضویت تمامی شرکت‌های اینترنتی فعال در این تعاونی و برقراری ارتباط آنها با شرکت زیرساخت شد، همه گمان می‌کردند مشکل حل شده است و از این رو در آغاز سال 90 در انتظار یک اتفاق خوب بودند، اما روز گذشته با شرایط جدیدی از سوی شرکت زیر ساخت مواجه شدند که پذیرفتن آن برای‌شان ریسک بالایی دارد.شنیده‌ها حاکی است شرکت ارتباطات زیرساخت بدون در نظر گرفتن میزان ترافیک دو تعاونی، ماهانه حدود 200 میلیون تومان (در مجموع400 میلیون تومان) از آنها طلب کرده است.

منبع: روزنامه فناوران اطلاعات

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو